Roadtrip till Örebro
4 posters
Sida 1 av 1
Roadtrip till Örebro
Snackade just med Dick (Nidingbane) som nu var uppe i Sundsvall på marknad. Då det inte passar honom så bra att vi kommer på måndag och jag jobbar tis-ons så föreslår jag att vi åker på fredag nästa vecka då han har marknad i Örebro
http://www.nidingbane.se/halla.html
Lördagen åker jag till kroatien. Vi behöver komma iväg skapligt på förmiddagen så man hinner hem till midsommarfirande och annat.
Posta här ni som ska med!
P.S. Såg även att nidingbane har ett billigare stålsvärdsalternativ http://www.nidingbane.se/shop/item_link.php?item_id=longsw12 för den som är intresserad men hann inte fråga hur kvaliten på denna är (han höll på att sätta upp tält och hade bråttom innan regnet rostade sönder hans prylar.
Idag har han mycket vapen hemma då det är mycket försäljningar under sommaren.
http://www.nidingbane.se/halla.html
Lördagen åker jag till kroatien. Vi behöver komma iväg skapligt på förmiddagen så man hinner hem till midsommarfirande och annat.
Posta här ni som ska med!
P.S. Såg även att nidingbane har ett billigare stålsvärdsalternativ http://www.nidingbane.se/shop/item_link.php?item_id=longsw12 för den som är intresserad men hann inte fråga hur kvaliten på denna är (han höll på att sätta upp tält och hade bråttom innan regnet rostade sönder hans prylar.
Idag har han mycket vapen hemma då det är mycket försäljningar under sommaren.
Jacob Sandström- Antal inlägg : 282
Registreringsdatum : 09-03-14
Ålder : 45
Sv: Roadtrip till Örebro
you made my day!!!!
säg mig plats och tid för avresa och jag är där. Jag ska till att bryta både ben och armar för att inte komma.
btw. hur mkt vill du ha i bensinpengar?
säg mig plats och tid för avresa och jag är där. Jag ska till att bryta både ben och armar för att inte komma.
btw. hur mkt vill du ha i bensinpengar?
Johannes van der Wijk- Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 09-03-16
Ålder : 33
Tja, låt säga att vi slår ut det till 50 spänn per pers. om vi är 4 i bilen.
jag har också lite midsommarfirande att åka till. Åka så tidigt som möjligt gärna.
Ska man vara medeltidsklädd kanske?
Ska man vara medeltidsklädd kanske?
Nej vi behöver inte vara medeltidsklädda
Jag är på att åka med =D Säg bara var och när vi träffas så är jag där:)
EDIT: Jag tror även Andreas skulle åka med, då är vi 4 nu va?
EDIT: Jag tror även Andreas skulle åka med, då är vi 4 nu va?
Henrik Goos- Antal inlägg : 43
Registreringsdatum : 09-04-22
Jo, Andreas ville med. Men han får bekräfta här att dagen är OK. Vart blir enklast för de flesta att ses? Antingen hos mig på Marieholmsvägen eller någon annan punkt i Mariestad. Mig spelar det ingen roll. Hur tar ni er till stan ni som inte bor där?
Är vi 4 så är vi full bil nu (i alla fall om vi tar mussen).
5 får vi plats med i saaben men blir vi ännu fler får vi ta två bilar.
Är vi 4 så är vi full bil nu (i alla fall om vi tar mussen).
5 får vi plats med i saaben men blir vi ännu fler får vi ta två bilar.
Jag kommer in med bil. Hos dig blir bra för mig eller nån annanstans (om jag hittar dit)
Jag kommer antagligen in med bil då det inte går några bussar, plats kvittar jag tror jag hittar:D
joo dagen är helt okej och tar gärna en plats i bilen
Andreas- Antal inlägg : 116
Jag sitter och planerar mitt midsommar. Skulle behöva vet lite om hur dagen ser ut. När åker vi från M-stad? När ungefär kan vi tänkas vara tillbaka? Före kl 16 vore inte fel.
Johannes skrev:Jag sitter och planerar mitt midsommar. Skulle behöva vet lite om hur dagen ser ut. När åker vi från M-stad? När ungefär kan vi tänkas vara tillbaka? Före kl 16 vore inte fel.
Jag räknar med att vi ska vara i Mariestad senast 14:30. Ska iväg till Carl med familj och ha midsommarlunch då nångång. Så vi får bege oss skapligt tidigt. Måste kolla med Dick när han drar igång marknaden.
Jacob skrev:Johannes skrev:Jag sitter och planerar mitt midsommar. Skulle behöva vet lite om hur dagen ser ut. När åker vi från M-stad? När ungefär kan vi tänkas vara tillbaka? Före kl 16 vore inte fel.
Jag räknar med att vi ska vara i Mariestad senast 14:30. Ska iväg till Carl med familj och ha midsommarlunch då nångång. Så vi får bege oss skapligt tidigt. Måste kolla med Dick när han drar igång marknaden.
Det vore perfekt. Då hinner jag hem innan jag ska iväg.
Samma här ska vidare till torsö senare på dagen och vill ju ha lite tid att leka med den nya leksaken om den passar sig och blir inköpt (A)
Nu skulle jag vilja veta när vi avreser mot de blanka svärdens stad (Örebro) så man kan planera sin fredagsmorgon gällande uppstigning och skjuts till Mariestad av föräldrarna
Jag föreslår att vi åker kl 9 ifrån stationen i Mariestad. Får räkna med 1½ timma upp tror jag. Ligger i Lekhyttan mellan Örebro och Karlskoga.
Så vi ska samlas vid stationen vid parkering vid pressbyrån eller den mot holmen ?
Pefekt! ses därJacob skrev:Jag föreslår att vi åker kl 9 ifrån stationen i Mariestad. Får räkna med 1½ timma upp tror jag. Ligger i Lekhyttan mellan Örebro och Karlskoga.
Andreas skrev:Så vi ska samlas vid stationen vid parkering vid pressbyrån eller den mot holmen ?
Vid pressbyrån alltså utanför entrén till stationshuset.
Hej!
Har fått svar från Dick nu som skriver:
"Hej!
Jag tar med minst ett av varje modell och räknar med att vara klar med sakerna runt kl 11 senast.
Jag tar med olika modeller av svärd som ni kan kolla på.Mvh Dick"
Så det blir bra att vi åker kl 9 som vi sagt. Jag har även meddelat att två av er är inne på långsvärd 12 som kostade 2000 kr så jag hoppas han tar med minst två såna.
Har fått svar från Dick nu som skriver:
"Hej!
Jag tar med minst ett av varje modell och räknar med att vara klar med sakerna runt kl 11 senast.
Jag tar med olika modeller av svärd som ni kan kolla på.Mvh Dick"
Så det blir bra att vi åker kl 9 som vi sagt. Jag har även meddelat att två av er är inne på långsvärd 12 som kostade 2000 kr så jag hoppas han tar med minst två såna.
Åååh låter perfekt !
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet