Framtida medeltidsevent
+2
Andreas
Johannes van der Wijk
6 posters
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Framtida medeltidsevent
vi har en BAJS (mogen ^ ^) lång buss resa ! : O bara att sy ; ) vi kan ju inte skämmas mer ! : )
Andreas- Antal inlägg : 116
Registreringsdatum : 09-03-14
Ålder : 33
Går det nåt tåg från Skövde vid halv ett -ett tiden så kan vi ta det för mamma ska hämta syrran då. Då hinner jag nog även få klart allt.
Henrik Goos- Antal inlägg : 43
Registreringsdatum : 09-04-22
jaa då de går maaaassa tåg från skövde : P
Henrik Goos skrev:Går det nåt tåg från Skövde vid halv ett -ett tiden så kan vi ta det för mamma ska hämta syrran då. Då hinner jag nog även få klart allt.
Fjärrtåg 60 Skövde Resecentrum Tåg
Avg: 12:32 Skövde C
Ank: 13:57 Göteborg C
Blir den bra?
Johannes van der Wijk- Antal inlägg : 218
Registreringsdatum : 09-03-16
Det blir nog skitbra, får hoppas syrran kommer innan det går så jag får min sovsäck bara.
hehe aa de får vi hoppas
Men då säger vi så. Vi ses helt enkelt i Skövde rese kl halv 1 på perrong 2?? Brukar det vara. I full mundering och humöret på topp:)
Jag kan inte låna en sovsäck av nån annars? (A)
joo då har nog en extra : ) men ... jobbigt om ja tar med 2 så ska vi bara ha en !
Men då skiter jag i syrrans om du tar med en och sover i din ( Ja det låter dumt att skita i den;) )
men då tar ja med 2 då ... och ett tält ... ^ ^
Ok. Allt klart då? Varken tältet eller Henrik ska med i bilen har jag förstått det som...?
Jacob Sandström- Antal inlägg : 282
Ålder : 45
Nope, jag åker ner med de andra idag.
Ok. Ha det riktigt gött idag! Ses i morgon!
japp de gör vi skynda er ner nu !
Jag hade tänkt åka till medeltidens värld 30 eller 31 augusti. Nån som är på? Inträde kostar 125kr, med medeltidskläder halva priset. Ganska dyrt och jag vet inte om det är värt det men jag ska ditt iaf?
ja är på
Tänk jag var nästan säker att du skulle vara på=) Min bror kommer också med och han drar nog med sig nån mer kompis. Jag försöker också dra med mig en till men han har inga medeltidskläder så han får ju betala fullpris. Får se om han kommer. Men vi är iaf tre/fyra som åker. Gött!! Blir torsdagen bra? Är det kul tänkte vi även åka fredag.Andreas skrev:ja är på
Johannes skrev:Jag hade tänkt åka till medeltidens värld 30 eller 31 augusti. Nån som är på? Inträde kostar 125kr, med medeltidskläder halva priset. Ganska dyrt och jag vet inte om det är värt det men jag ska ditt iaf?
Asså, 30 - 31 aug är sön-mån. DU menar möjligvis inte Juli, alltså nästa vecka?
I aug jobbar jag igen men nästa vecka är jag på en av dagarna. Nästa vecka hade nog dock funkat. Vi har iofs pratat om att åka ner til Borås/gbg på torsdagen...
oj, helt rätt av dig fel av mig:P jag mena förstås 30-31 Juli. Framförallt torsdagen men om det fungerar bättre för dig så kan vi åka fredag? Jag kanske åker båda dagarna.Jacob skrev:Johannes skrev:Jag hade tänkt åka till medeltidens värld 30 eller 31 augusti. Nån som är på? Inträde kostar 125kr, med medeltidskläder halva priset. Ganska dyrt och jag vet inte om det är värt det men jag ska ditt iaf?
Asså, 30 - 31 aug är sön-mån. DU menar möjligvis inte Juli, alltså nästa vecka?
I aug jobbar jag igen men nästa vecka är jag på en av dagarna. Nästa vecka hade nog dock funkat. Vi har iofs pratat om att åka ner til Borås/gbg på torsdagen...
ja jobbar till 4 de dagarna .. när ska vi åka dit ?
Det öppnar kl 12 och stänger 20 varje dag. Jag och min bror tänker nog vara där hela dan eller åtminstone större delen av dagen. Men egentligen vet jag inte riktigt vad man har där att göra i 8h.Andreas skrev:ja jobbar till 4 de dagarna .. när ska vi åka dit ?
Det var ju synd att du jobbar då men om du vill kan du ju bara joina oss till eftermiddagen på stället. Är det kul där får vi väl åka dit nån mer gång när du inte jobbar annars:)
haha jaa ja kan ju komma efter jobbet kommer på mopeden
Jag blev just varse om att vi var bortbjudna på fredag kl 17. Så antingen kan jag åka till Götene fre förmiddag och vara där till typ kl 15 eller så kan jag åka dit på torsdag anytime...
Eftersom det tydligen inte gjorde nån skillnad för någon så säger vi väl torsdag ist. programet på mv är som följer:Jacob skrev:Jag blev just varse om att vi var bortbjudna på fredag kl 17. Så antingen kan jag åka till Götene fre förmiddag och vara där till typ kl 15 eller så kan jag åka dit på torsdag anytime...
Varje vecka på Medeltidens Värld - På lördagar och söndagar bjuder Medeltidens Värld på spännande tornerspel med riddarsällskapet Infensus på stora Arenan.
Världshuset Kniven & Skeden serverar gourmetmat på medeltidsvis; öppet torsdag till söndag hela säsongen. Vi tar även emot bokningar för sällskap på över 20 pers under samtliga veckodagar.
30 juli- 2 augusti tor-sön 12.00-20.00
Dessa dagar gästas vi av sällskapet Eldflugor och Odågor, som håller gycklarskola för barnen torsdag och fredag.
Musik och sång med Kristin torsdag 30 juli och musikanterna Ledulekare fredag 31 juli till söndag 2 augusti.
Här bjuds även på teaterföreställningen "Porten", där handlingen utspelar sig i en spännande värld mellan människornas och andarnas.
Gårdarna Arnäs och Forsvik är som alltid fulla av aktiviteter och karaktärer, med bland annat hantverk, svärdsmän, djur och riddare
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 4 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet